Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, January 24, 2014

Enjoying My Life ♥


Hello dan assalamualaikum ! :D

Hidup kita semestinya penuh dengan cabaran. Tak boleh juga nak cakap hidup kita ni lagi teruk dari orang lain sebab masing-masing ada ujian masing-masing. InsyaAllah apa jua jenis ujian sekali pun, kita akan dapat hadapi. Tak kisah lah sama ada hadapi dengan bantuan seperti kawan atau kerluarga atau boleh juga hadapi ujian tu secara persendirian. Haha. Allah takkan bagi kita ujian tu kalau kita tak dapat nak hadapinya.

Sorry kalau asyik ulang ayat sama tapi tu lah ayat yang aku sentiasa pegang. Bukannya aku nak ulang banyak kali sampai sesiapa ingat ke nak paksa orang tu ikut ke. Cuma, aku nak ingatkan diri sendiri :) Macam kawan aku selalu cakap, always think positive. Ya, memang lah itu fakta umum yang ramai lagi guna kan tapi dah kawan aku selalu cakap so aku just anggap dia je lah yang cakap :p

Hmm kali ni rasa macam takde tujuan nak update blog. Tadi aku tengok satu movie ni yang best gila. Tengok movie guna laptop and sambungkan dekat tv. Sebab tu lah aku tiba-tiba ter-on laptop sekarang xD

Cerita yang aku tengok tu ialah cerita Sanctum. Dia kisah cavers. Orang-orang yang suka buat aktiviti dalam gua. And absolutely yes, time tengok ni aku banyak kali teringat dekat IbnuSinaians. Kitaorang kan pergi Gua Tempurung. Dalam movie ni lebih kurang sama je lah tapi triple adventure dan bahaya. Kalau Gua Tempurung tu dia dah letak tangga and gua tu takdelah besar sangat. Dalam movie ni pula, dia adalah 'mother of all caves'. Awesome right?


Ini adalah entrance untuk masuk dalam gua tu. Gua ni amatlah dalam. Nak masuk dalam ni sama ada ikut tali ataupun parachute. Hebat bukan? And setakat research manusia-manusia di bumi ini pernah buat, dorang tak dapat lagi nak terokai gua ni 100%. Even dalam movie tu pun kan, dorang masuk dalam seramai 7 orang. Akhirnya, hanya seorang survive. Aku expect boleh dua orang kot survive cuma adalah sedikit perbalahan (pergaduhan) di antara mereka dan itu memberi faktor untuk mati.

Movie ni pun based on true story. Ayah aku pun cakap orang 'bijak' je nak masuk dalam tu. So, mungkin aku tergolong dalam golongan orang 'bijak' tu tau. Memang la bahaya tapi pengalaman dia, dapat tengok keindahan alam. SubhanAllah. That's the best thing in life yang tak semua orang akan dapat.

Just wishing the best. Buat apa sahaja kerana Allah. Goodbye ;)