Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, December 16, 2013

Pengajaran Yang Menyedarkan


Assalamualaikum ;)

Saje nak cerita sikit pasal cerita Frozen. Ada satu pengajaran yang aku suka dan mengubah cara berfikir aku la juga. Kan ada satu part time Anna sakit dan cara untuk sembuh ialah cinta sejati. So dekat situ dia terfikir 'true love kiss' tapi lastly Anna selamat bukan kerana 'true love kiss' pun. Dia selamat kerana cinta sejati. Just buang 'kiss' tu.

Dekat situ kan, aku sedar yang cinta sejati bukannya antara lelaki dan perempuan je. Yelaa, sometimes bila kita update status or kita tweet then kita cakap 'I love you' mesti orang cakap kita cakap tu dekat boyfriend kita laa ataupun girlfriend. Bila kita cakap dekat best friend kita pula, orang cakap kita lesbian. Memang tak kisah pun dengan apa yang dorang cakap tapi sekarang aku rasa macam apa yang aku buat tu tak salah pun. Kita cakap 'I love you' sebab kita sayang dekat dia sebab dia adalah kawan kita yang paling kita rapat, yang paling banyak tolong kita. Takkan tak hargai?

Now aku rasa macam aku merepek. HAHA. Anyway, love that story and baguslah kalau faham apa yang aku maksudkan. Ngehngeh