Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, December 12, 2013

Pasir Salak #BestWeekendEver (sambungan)


Assalamualaikum :D

Post ni adalah sambungan untuk post pasal Pasir Salak yang sebelumnya. Haha. Sorry sebab sambungan lambat gilerrrr. Malam ni aku free so aku nak update lah.

Annual Dinner.
Chaletmates aku adalah yang paling lambat. Kitaorang jalan laju-laju time nak pergi ke dewan tu. Time lalu dekat sebelah kolam, nampak lah semua budak lelaki dalam dewan tu. Semua ejek cakap "Lambattttttttttttttt" dan sebagainya. Walaupun dekat situ dah ada pintu, kitaorang nak lalu dekat pintu lagi satu. Time nak pusing tu, penjaga chalet tu cakap la dinner dekat dewan lagi satu. Kitaorang pun okay je lah and cepat-cepat pergi. Maklum lah dah lambat. Sampai dekat sana, semua orang dah ada (kecuali budak lelaki). Budak lelaki salah tempat sebenarnya. Nampak tak ke-cover-an mereka? :P

Lepas semua orang dah berkumpul, Afiqah sebagai MC lah cakap apa yang patut.


Then ada lah bacaan doa, makan-makan, penyampaian hadiah, pertukaran hadiah. Malam ni aku tak seberapa nak segar and mata aku pun dah merah sebab memang ngantuk sangat. Makan pun ala kadar je walaupun makanan sedap.

Pasal pertukaran hadiah. Aku bagi hadiah aku dekat Nur Iffah :) And aku dapat hadiah daripada Muhammad Irfan Aghna. Kitaorang tak dapat pilih siapa yang akan dapat or siapa yang kita nak bagi. Semuanya atas undian. Best laa sebab macam surprise dan mendebarkan. Hahaha. Next, gambar !
























Muka over. HAHA









Ucapan ketua kelas 3 Ibnu Sina. Ucapan yang amat menyentuh hati


Memang banyak gila gambar tapi tak semuanya aku upload. Ada yang blur dan sebagainya. Time nak tidur pun best gila sebenarnya. Macam-macam perangai gila keluar. Aku tidur awal sikit sebab memang ngantuk gila kan tapi walaupun tidur awal, takdelah tidur lena sangat. Mereka yang belum tidur tu punyalah bising xD Part aku still nak tergelak ialah Batrisyia jatuh. Taktahulah macam mana caranya, tanya dia :P

Esok pagi tu bangun awal, bersiap dan pukul 7 breakfast. Makan nasi lemak sambal ikan bilis. Then kitaorang berkumpul dekat bas. Lama sangat berkumpul sebab pakcik bas tengah buat apa tah. So... Bergambar.. Hehe..

















Pakcik bas


Seterusnya, kitaorang pergi melawat binatang yang hampir pupus iaitu tuntung. Pengalaman yang awesome sebab tak pernah tahu pun binatang ni wujud. Bila ustazah cakap tuntung pun rasa macam "Apa tu?". First time jumpa pun dah boleh tahu macam-macam pasal dorang. Contoh, pasal makanan, tempat tinggal, cara dorang bertelur, dorang boleh hidup berapa lama dan macam-macam lah. Syok je dengar pakcik tu cerita. 





Telur Tuntung











Tuntung ketika muda. Comel je semua


Tuntung yang tertua setakat ni. 45 tahun tak silap.





Selepas tuntung, to the Kellie's Castle we went.
















Selepas Kellie's Castle, the adventure had started. Kitaorang pergi ke Gua Tempurung. Gua cakap sama lu memang semua jenis perasaan positive ada time pergi dekat situ. Memang seronok sangattttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt. Lepas Gua Tempurung, SMK Setapak Indah lah pula :)




Time nak masuk gua ni, kitaorang sampai lambat lah. Dah lah tak lunch lagi. Sampai-sampai terus makan tu pun ramai yang tak habis then terus bersiap and masuk gua. Gambar-gambar ni pun ayah aku yang tangkap. Yeah, dia ada dekat situ juga. Mak dan ayah aku pun ada dekat Perak sebab dorang nak hantar kakak aku pergi universiti dia and sambilan tu mereka pun sampai sekali dekat Gua Tempurung ni. Hehe.

ByTheWay, dalam bas time otw ke KL. Budak lelaki aku ada buat Harlem Shake. Try lah tengok :)

Klik sini.

Oh yaaa. Lupa pula. Terima kasih dan minta maaf dekat Nurul Afila, Anisa Irdina, Nurhani Suraya, Nurin Jazlin dan Muhammad Ikram. Mereka adalah photographer dan aku ada ambil beberapa gambar dari mereka. Minta maaf sebab tak minta awal-awal. Sorry...

Lastly...

Aku sayang korang semua. Forever insyaAllah.
Muhammad Ikram
Muhammad Iskandar
Amir Nurhakim
Muhammad Iqbal Mukmin
Ahmad Lutfi
Muhammad Muaz
Muhammad Rizal
Syed Mohd Danial
Muhammad Irfan Aghna
Nuqman Nasyat
Muhammad Nur Iman
Nurul Atiqah
NurulAin Syamimi
Anisa Irdina
Nurin Jazlin
Amina Aalya
Nur Izzati
Nazzatul Ashikin
Nur Qistina Huda
Nur Imanina
Nurul Afila
Nurul Nadhirah
Tengku Nuramira Sophea
Nuriffah
Nur Liyana
Nurliyana
Nur Batrisyia Sima
Nursyahmina Athirah
Nurhani Suraya
Mahfudzah
Faezatul Hasanah
Nurul Afiqah